Annonce

Annonce

I begyndelsen af 2018 udvidede Aarstidernes svenske datterselskab sit dækningsområde til fem nye svenske byer, og her i starten af 2019 kommer der et lignende fremstød, hvor de populære måltidskasser bliver tilgængelige for kunder i yderligere fem nye, større byer i Sverige. Foto: Aarstiderne

Aarstiderne går i offensiven i Sverige

I en tid, hvor flere og flere aktører forsøger at få en bid af det voksende marked for måltidskasser i Danmark, er Aarstidernes svenske gren i gang med at udvide forretningen på den anden side af Øresund.

I en tid, hvor flere og flere aktører forsøger at få en bid af det voksende marked for måltidskasser i Danmark, er Aarstidernes svenske gren i gang med at udvide forretningen på den anden side af Øresund.

Det sker ganske enkelt ved at udvide det område, hvor borgerne har mulighed for at udnytte selskabets mange ’kasse-tilbud’.

Den danske pionérvirksomhed inden for måltidskasser er efter årsskiftet begyndt at markedsføre måltidskasser i fem nye byer. Det skriver Aarstiderne i en håndfuld pressemeddelser, som er målrettet pressen i Jönköping, Kalmar, Karlskrona, Kristianstad og Karlshamn, som er de nye destinationer på Aarstidernes rutekort.

Vi vil være førstevalget

Årsagen til fremstødet er forbrugernes øgede interesse for sunde og vegetariske produkter. Sidste år dokumenterede det svenske Vegetarbarometer, at andelen af svenskere, som spiser vegetarisk mindst to gange om ugen, er øget fra 19 til 24 procent siden 2016.

"Vi ønsker at være førstevalget for alle, der ønsker en måltidskasse og samtidig bekymrer sig om sundhed og klima," siger Rachel Seow Sosa, marketingchef for Aarstiderne i en pressemeddelelse.

Annonce

Flere artikler fra samme sektion

Claus Hein: Vi er på vej i den rigtige retning

Frilands direktør glæder sig over, at selskabet kom ud af året med skindet på næsen trods flere uforudsete udfordringer.

24-11-2020 2 minutter

Fremgang for Friland trods coronakrise

Omsætningen hos Danish Crown-datterselskabet Friland voksede med 4,4 pct. til 859 mio. kr., og økologien stod for 84 pct. af salget i et regnskabsår med mange uforudsete udfordringer.

24-11-2020 5 minutter