Annonce

Annonce

Arkivbillede fra Aarstidernes pakkehal

Aarstidernes omsætning faldt i 2019 i forhold til året før, men forventningerne for 2020 er optimistiske. Arkivfoto

Aarstiderne må trimme forretningen efter fald i salget

For første gang siden 2012 oplever Aarstiderne faldende omsætning. Der er dog håb om, at tilbagegangen vender allerede i år.

Siden 2012 har Aarstiderne med sine målstidskasser oplevet tocifrede vækstrater - lige indtil 2018, da kurven stagnerede. Og i 2019 gik det så tilbage, da omsætningen faldt med ca. 3 pct. og landede på 661 mio. kr. mod 684 mio. kr. året før.

Det skriver FødevareWatch.

Det faldende salg har betydet, at ledelsen måtte trimme forretningen.

“Salget var i 2019 ikke på det niveau, som vi regnede med, og det fik vi allerede et forvarsel om i 2018. Derfor har vi trimmet organisationen, hvor vi kan, og det kan ses på vores bundlinje, at det lykkedes med at holde niveauet,” siger direktør Annette Hartvig Larsen til FødevareWatch. .

Trimningen omfatter både indkøb, ny indretning af pakkeriet, måden der pakkes kasser på, og derudover er driften af terminalen taget hjem.

Annette Hartvig Larsen er dog optimistisk med hensyn til 2020. Salget steg under corona-nedlukningen, og hun forventer, at nye kundegrupper dermed er kommet til, og at det nu handler om at holde fast i dem.

Flere artikler fra samme sektion

Mere spotlight på lokale fødevarer under coronakrisen

Coronakrisen giver de kreative ideer og samarbejder så stor medvind, at produktionen og opfattelsen af lokale fødevarer har rykket sig 10-15 år, vurderer bogaktuel direktør i Nordisk Center for Lokale Fødevarer.

31-07-2020 4 minutter Lokale varer

GratisMad.dk bliver madspildskampens schweizerkniv

Etableringen af den landsdækkende portal GratisMad.dk, skal gøre det nemmere for fødevareproducenter og butikker i hele landet at donere overskudsmad til socialt udsatte borgere.

31-07-2020 2 minutter Madspild

Fresh.Land laver samarbejde med Emmerys

Begge parter ser potentiale i onlinebrødsalget via Fresh.Land, da kunderne ikke længere behøver at besøge de fysiske butikker, for at få fingre i friskbagt, økologisk bagværk

30-07-2020 4 minutter Onlinesalg,   Frugt bær & grønt,   Bageri