Annonce

Aarstidernes omsætning faldt i 2019 i forhold til året før, men forventningerne for 2020 er optimistiske. Arkivfoto

Aarstiderne må trimme forretningen efter fald i salget

For første gang siden 2012 oplever Aarstiderne faldende omsætning. Der er dog håb om, at tilbagegangen vender allerede i år.

Siden 2012 har Aarstiderne med sine målstidskasser oplevet tocifrede vækstrater - lige indtil 2018, da kurven stagnerede. Og i 2019 gik det så tilbage, da omsætningen faldt med ca. 3 pct. og landede på 661 mio. kr. mod 684 mio. kr. året før.

Det skriver FødevareWatch.

Det faldende salg har betydet, at ledelsen måtte trimme forretningen.

"Salget var i 2019 ikke på det niveau, som vi regnede med, og det fik vi allerede et forvarsel om i 2018. Derfor har vi trimmet organisationen, hvor vi kan, og det kan ses på vores bundlinje, at det lykkedes med at holde niveauet," siger direktør Annette Hartvig Larsen til FødevareWatch. .

Trimningen omfatter både indkøb, ny indretning af pakkeriet, måden der pakkes kasser på, og derudover er driften af terminalen taget hjem.

Annette Hartvig Larsen er dog optimistisk med hensyn til 2020. Salget steg under corona-nedlukningen, og hun forventer, at nye kundegrupper dermed er kommet til, og at det nu handler om at holde fast i dem.

Flere artikler fra samme sektion

Svar til Zetland: Økologien ér en bæredygtig del af løsningen

DEBAT: Når Zetlands nylige artikel om økologi lægger så stor vægt på økologiens udbytte og alene kobler klimaaftryk sammen med dette begreb om effektivitet, giver det et forsimplet billede af klimaaftrykket.

20-01-2021 9 minutter Debat,   Bæredygtighed,   Klima

Gasoline Grill gør klar til at indtage Tivoli

Når Tivoli i København til påske slår dørene op til en ny sæson, kan den gamle have byde på en ny attraktion i form af den økologiske burgerbar Gasoline Grill, som åbner kædens hidtil største restaurant.

20-01-2021 3 minutter Foodservice

I 2020 solgte Coop 20 pct. flere økologiske varer end året før

Hver syvende vare, som Coops kunder stoppede i indkøbskurven i 2020, var økologisk, og en voksende andel af dem var forarbejdede produkter.

19-01-2021 5 minutter Detailhandel