Annonce

Annonce

Økologiske linemuslinger fra Vildsund Blue er blandt de 'crowdfundede' varer, som Coop sælger via netportalen Coop.dk mad. Foto: Coop Foto: Coop

Coop Crowdfunding åbner onlinebutik

Coop Crowdfunding har åbnet egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i, og mange af dem er økologiske.

Trøffel-flødeost, line-muslinger og økologisk kaffe fra Corcasan kooperativet i Nicaragua. Det er nogle af de crowdfundede varer, som man nu kan købe i en ny onlinebutik på Coop.dk MAD.

Varerne på de virtuelle hylder er alle fra fødevareproducenter med et succesfuldt crowdfunding-projekt i ryggen, og ifølge crowdfunding-chef Nicolai Jæpelt kan onlinebutikken komme til at fungere som en ny vej ind på Coop-kædernes hylder.

“Med vores nye online-butik skaber vi en ny vej for producenter, der gerne vil sælge deres varer til Coops medlemmer. Så man hurtigt kan komme fra ide til kunde, og så man kan få testet efterspørgslen. Derudover får private mennesker direkte indflydelse på, hvad der kommer af varer i vores online-butik, samtidig med at de får mulighed for at købe produkter, de selv har været med til at finansiere - uanset hvor i landet de bor. Derfor har vi åbnet en specialbutik på Coop.dk MAD”, siger Nicolai Jæpelt.

Coop Crowdfunding er en platform, hvor privatpersoner kan investere i projekter, der har til formål at udvikle nye varer. Fremover bliver det sådan, at når et projekt når i mål, bliver projektejeren tilbudt at sælge produkter til hele Danmark via onlinebutikken på Coop.dk MAD.

Flere artikler fra samme sektion

Ny ejerkreds ser spændende fremtid for andeslagteriet i Struer

Efter fem år som ejer af andeslagteriet på havnen i Struer har Martin Daasbjerg solgt slagteriet til ejerkredsen bag det nyetablerede aktieselskab, Dan Duck A/S, som har store planer for slagteriet.

12-09-2019 6 minutter Virksomheder

Danmarks største turistattraktion inviterer til Økologiske dage

En minifestival, som strækker sig over fem dage fra 11.-15. september, skal vise gæsterne, hvor langt Tivoli i København er nået med at indføre økologiske fødevarer i havens egne fastfood-spisesteder.

10-09-2019 5 minutter Det Økologiske SpisemærkeFoodservice

Nystartet virksomhed har droppet spredehaglene, og budgetterne holder

Det er slut med at skyde med spredehagl i Fyens Økologi. Efter sparring har den nystartede virksomhed valgt at fokusere på aktiviteter, der skaber indtjening.