Annonce
Annonce
Økologiske linemuslinger fra Vildsund Blue er blandt de 'crowdfundede' varer, som Coop sælger via netportalen Coop.dk mad. Foto: Coop Foto: Coop
Coop Crowdfunding åbner onlinebutik
Coop Crowdfunding har åbnet egen onlinebutik, som sælger varer, kunderne selv har investereret i, og mange af dem er økologiske.
Trøffel-flødeost, line-muslinger og økologisk kaffe fra Corcasan kooperativet i Nicaragua. Det er nogle af de crowdfundede varer, som man nu kan købe i en ny onlinebutik på Coop.dk MAD.
Varerne på de virtuelle hylder er alle fra fødevareproducenter med et succesfuldt crowdfunding-projekt i ryggen, og ifølge crowdfunding-chef Nicolai Jæpelt kan onlinebutikken komme til at fungere som en ny vej ind på Coop-kædernes hylder.
"Med vores nye online-butik skaber vi en ny vej for producenter, der gerne vil sælge deres varer til Coops medlemmer. Så man hurtigt kan komme fra ide til kunde, og så man kan få testet efterspørgslen. Derudover får private mennesker direkte indflydelse på, hvad der kommer af varer i vores online-butik, samtidig med at de får mulighed for at købe produkter, de selv har været med til at finansiere - uanset hvor i landet de bor. Derfor har vi åbnet en specialbutik på Coop.dk MAD", siger Nicolai Jæpelt.
Coop Crowdfunding er en platform, hvor privatpersoner kan investere i projekter, der har til formål at udvikle nye varer. Fremover bliver det sådan, at når et projekt når i mål, bliver projektejeren tilbudt at sælge produkter til hele Danmark via onlinebutikken på Coop.dk MAD.
Flere artikler fra samme sektion
Ole Roed og Fårup Sommerland modtager Økoprisen 2024
Når Fårup Sommerland tager hul på sæsonen i næste måned, har samtlige restauranter, madboder og kiosker i det nordjyske sommerland mindst Det Økologiske Spisemærke i bronze. Den bedrift belønner Økologisk Landsforening med Øko-prisen.
Dansk hotelkæde er med i den første bølge af økologiske spisemærker i Tyskland
Der var fint besøg hos Guldsmeden Hotels i Berlin, som tirsdag som det første hotel fik overrakt Tysklands nye økologiske spisemærke i guld, som tyskerne har indført efter dansk forbillede for at sætte skub i omlægningen til økologi.
DM for kokke og tjenere prioriterer økologi
Der er masser af økologi i gryderne, når Foodexpo i næste uge lægger lokaler til fagkonkurrencerne Årets Kok og Årets Tjener, som i år får tildelt det lejlighedsvise Økologiske Spisemærke i sølv.