Annonce

Annonce

Indhold af måltidskasse fra Simple Feast

Simple Feast har store vækstambitioner, og selskabet ærgrer sig over, at det ikke var muligt at rejse ekstra kapital via crowdfunding. Foto: Simple Feast

Crowdfunding blev ingen genvej til øget vækst for selskab bag økologiske måltidskasser

Simple Feast dropper crowdfunding som middel til at sikre yderligere kapital til selskabets ambitiøse vækstplaner.

I foråret søsatte måltidskasseselskabet Simple Feast en større crowdfunding-kampagne. Den skulle få private investorer til at investere i selskabet, men interessen for at sætte penge i det vegetariske madkoncept viste sig at være mindre end forventet.

Mens især mange nyetablerede, økologiske fødevareproducenter de seneste år har haft succes med at skaffe både øget omsætning og kapital via forskellige former for crowdfunding, har det økologiske måltidskasseselskab Simple Feast derfor p.t. opgivet at rejse en større, privat kapital til den fremtidige vækst via crowdfunding.

Simple Feast har slået sig op på at levere måltidskasser med plantebaserede råvarer, som gør det muligt at tilberede et middagsmåltid på 15-20 minutter. Selskabet har ad flere omgange hentet større millionbeløb til sine vækstplaner, som både omfatter aktiviteter i Danmark, Sverige og USA, men det første favntag med crowdfunding blev ingen succes.

"Det er rigtigt, at vi desværre har måtte rulle vores crowdfunding-kampagne tilbage, det er super ærgerligt. Vi ønskede med vores crowdfunding at inkludere vores kunder og loyale støtter, men det har desværre vist sig at være sværere end som så. Vi har i bestyrelsen måtte indse, at nu ikke er det rigtige tidspunkt at fuldføre investeringen fra kunder og støtter igennem det værktøj som en crowdfunding-kampagne er," skriver Simple Feast i en mail til FødevareWatch.

Flere artikler fra samme sektion

Arla hæver sine klimaambitioner

Arla fordobler klimamålsætningen på to af tre områder for at leve op til de videnskabelige anbefalinger, der viser, hvordan man kan opfylde Paris-aftalen.

18-01-2022 4 minutter Klima,   Mejeri

Fremtidsforsker aner forbrugsfestens endeligt: »Behøver man virkelig at kunne vælge mellem 25 forskellige slags flåede tomater?«

En fremtidsforsker ser klare tegn på, at forbrugsfesten er ved at være ovre for en stor del af befolkningen; mange vil leve mere bæredygtigt. En professor savner dog konkrete beviser på, at det går den vej - men hun håber det.

18-01-2022 14 minutter Bæredygtighed,   Forbrug

Verdens største økologimesse udskydes et halvt år

I samråd med udstillerne har arrangører af BioFach i Nürnberg besluttet at flytte BioFach fra 15.-18. februar til 26.-29. juli, hvor alt tyder på, at der er mere styr på coronasituationen.

17-01-2022 5 minutter Eksport