Annonce

GreenF-maj.png

Annonce

NATEXPO-21-PARIS--1600x300--CTA-GB.jpg

Annonce

Daka-fra-august-compressed.jpg
Indhold af måltidskasse fra Simple Feast

Simple Feast har store vækstambitioner, og selskabet ærgrer sig over, at det ikke var muligt at rejse ekstra kapital via crowdfunding. Foto: Simple Feast

Crowdfunding blev ingen genvej til øget vækst for selskab bag økologiske måltidskasser

Simple Feast dropper crowdfunding som middel til at sikre yderligere kapital til selskabets ambitiøse vækstplaner.

I foråret søsatte måltidskasseselskabet Simple Feast en større crowdfunding-kampagne. Den skulle få private investorer til at investere i selskabet, men interessen for at sætte penge i det vegetariske madkoncept viste sig at være mindre end forventet.

Mens især mange nyetablerede, økologiske fødevareproducenter de seneste år har haft succes med at skaffe både øget omsætning og kapital via forskellige former for crowdfunding, har det økologiske måltidskasseselskab Simple Feast derfor p.t. opgivet at rejse en større, privat kapital til den fremtidige vækst via crowdfunding.

Simple Feast har slået sig op på at levere måltidskasser med plantebaserede råvarer, som gør det muligt at tilberede et middagsmåltid på 15-20 minutter. Selskabet har ad flere omgange hentet større millionbeløb til sine vækstplaner, som både omfatter aktiviteter i Danmark, Sverige og USA, men det første favntag med crowdfunding blev ingen succes.

"Det er rigtigt, at vi desværre har måtte rulle vores crowdfunding-kampagne tilbage, det er super ærgerligt. Vi ønskede med vores crowdfunding at inkludere vores kunder og loyale støtter, men det har desværre vist sig at være sværere end som så. Vi har i bestyrelsen måtte indse, at nu ikke er det rigtige tidspunkt at fuldføre investeringen fra kunder og støtter igennem det værktøj som en crowdfunding-kampagne er," skriver Simple Feast i en mail til FødevareWatch.

Flere artikler fra samme sektion

Nye fund overrasker forsker: Kød og mælk belaster klimaet mere end hidtil antaget

Kød- og mejeriproduktionen står for næsten 60 pct. af fødevaresektorens samlede udledning - dobbelt så meget som udledningen forbundet med produktionen af planter til human konsum.

17-09-2021 4 minutter Forskning,   Klima

Royal øko-whisky fra Thy udsolgt på 18 minutter

I anledningen af Dronningens besøg lavede Thy Whisky en særlig royal aftapning med efternavnet ”Rex”, og det har de næppe fortrudt.

17-09-2021 1 minutter Afsætning

Plastic Change inviterer til global event mod plastikaffald

Sidste år deltog 166 lande og mere end 11 millioner mennesker i World Cleanup Day. I morgen kan du igen være med til at indsamle plastikaffald i naturen.

17-09-2021 4 minutter Emballage