Annonce

Annonce

Nørrebrew vil kun producere øl, som bidrager med noget nyt og dermed gør en forskel i et marked, som er præget af stor innovation. Foto: Nørrebrew

Drengene fra Nørrebrew går til øllet

Efter en del år som producent af ikke-alkoholiske drikkevarer har de fire venner bag Nørrebrew brugt 'coronapausen' til at udvikle firmaets første økologiske øl.

Da coronakrisen i foråret førte til, at alle barer, caféer og restauranter blev lukket, fik de fire venner, som sammen har etableret Nørrebrew, tid til at grave en gammel ide frem fra skuffen. De ville lave deres egen øl.

"Vi sælger alle vores produkter til caféer, restauranter og spillesteder, og vi plejer normalt at bruge det meste af vores tid på drift og salg, men under coronakrisen fik vi pludselig tid til at realisere en gammel plan om at brygge en øl," siger adm. direktør Sune Blom fra Nørrebrew, som især i det københavnske restaurationsliv er kendt for sin økologiske produktion af energidrikke, iste og sodavand.

Ejerne af Nørrebrew Mads Kleis, Tim Bank-Thomsen, Magnus Luca og Sune Blom er godt tilfredse med deres første øl, Blågårds Pilsner, som er inspireret af sydamerikanske lager-traditioner
Ejerne af Nørrebrew Mads Kleis, Tim Bank-Thomsen, Magnus Luca og Sune Blom er godt tilfredse med deres første øl, Blågårds Pilsner, som er inspireret af sydamerikanske lager-traditioner. Foto: Nørrebrew

Da Nørrebrew ikke råder over egne produktionsfaciliteter, bliver alle produkterne produceret som lønproduktion, og den nye øl bliver brygget og tappet hos Skanderborg Bryghus, der har specialiseret sig i at producere øl for såkaldte nomadebryggerier som Nørrebrew.  

"Blågårds er vores bud på en forfriskende let pilsner, som er inspireret af de sydamerikanske lagertraditioner," siger Sune Blom, som ikke vil afvise, at der kommer flere øl fra Nørrebro-virksomheden i fremtiden.

"Vi har fået god feedback på vores første øl, og vi planlægger allerede at lave vores andet batch inden jul, og vi kunne godt tænke os at lave andre typer øl. Men det skal være en øl, der gør en forskel, hvis vi skal lave den," siger direktøren.

Den nye øl er både tappet i flasker (33 cl) og på fustager til fadølsanlæg.

Flere artikler fra samme sektion

Anima lancerer offensiv kampagne mod Rema 1000

Rema 1000 undrer sig over Animas angreb på kædens salg af såkaldte turbokyllinger.

19-10-2020 4 minutter

Økologs rødkløver godkendt til medicinsk brug

Den fynske økolog og urteproducent Michael Mohr Jensen har fået rødkløver-produktet Regoros godkendt som fødevare til særligt medicinsk formål.

15-10-2020 1 minutter Produktudvikling,   Eksport,   Virksomheder

Økologisalget slår rekord i Italien

Økologien havde et særdeles stærkt halvår i Italien, hvor salget steg under corona-krisen.

15-10-2020 1 minutter Udland,   Detailhandel