Annonce

Annonce

Billedet er stammer fra sidste års smagsprøvning og votering ved kåringen af produktprisen Økologisk Guld, og har du et innovativt produkt, som henvender sig til foodservicebrancen kan du stadig nå at tilmelde det Økolgisk Guld 2019.

Skal dit produkt løbe med Økologisk Guld Foodservice 2019?

Foodserviceafdelingen i Økologisk Landsforening efterlyser nye, innovative produkter, som er målrettet det voksende marked for økologisk foodservice.

Økologisk Landsforening har tidligere afholdt konkurrencen om Økologisk Guld med stor succes, og foreningen er nu klar til igen at sætte scenen for alle de nye, spændende produkter, der er lanceret på foodservicemarkedet.

Konkurrencen henvender sig til alt lige fra økologen, der har udviklet et spændende produkt af egne råvarer, til landets største forarbejdningsvirksomheder.

Rikke Grønning, chefkonsulent i foodserviceafdelingen i Økologisk Landsforening, oplyser, at reglerne for at deltage er enkle. For at dyste med om Økologisk Guld skal dit produkt være økologicertificeret, og det skal være introduceret på det danske marked efter den seneste kåring af Økologisk Guld ved Foodexpo i marts 2018.

“Det er en unik mulighed for at få bedømt sit produkt af et professionelt dommerteam og skabe opmærksomhed omkring det,” pointerer Rikke Grønning.

Produktet skal desuden bidrage til at opfylde et eller flere af FN’s 17 Verdensmål, og det skal være tilgængeligt, når konkurrencen afholdes.

“I år lægger dommerpanelet ekstra vægt på, at der er tænkt bæredygtighed ind i produktet,” siger hun.

Bedømmelsen og kåringen af vinderprodukterne sker i forbindelse med topmødet ‘Fra Jord til Ord til Bord’ LINK, som afvikles på Lundgaard Gods den 24. oktober.

Sidste frist for tilmelding af produkter til Økologisk Guld Foodservice 2019 er 20. september.

Du kan tilmelde dit produkt inden for foodservice i følgende kategorier:

  • Mejeri (inkl. ost, æg og is)
  • Drikkevarer
  • Kolonial
  • Kød og pålæg

Du kan max tilmelde fem produkter.

Det professionelle dommerpanel bedømmer efter følgende kriterier:

  • Innovationsgrad
  • Værdi for pengene
  • Smag
  • Produkthistorie

Flere artikler fra samme sektion

Andeproducent kæmper for livet efter shitstorm

Sagen om fjerkræslagteriets tab efter den shitstorm, som fulgte i kølvandet på en fejlbehæftet kontrolrapport, lander nu på fødevareministerens bord.

20-02-2020 4 minutter Kontrol,   Æg og fjerkræ

Nyt Coop-initiativ skal fremme grøn omstilling hos danske fødevareproducenter

Coop Klimafunding skal i samarbejde med Concito og de danske forbrugere understøtte den grønne omstilling blandt fødevareproducenter og skabe nye muligheder for finansiering af grønne tiltag.

20-02-2020 6 minutter Klima,   Finansiering

To økologikæder er gået konkurs i USA

2020 er startet skidt for to amerikanske kæder med fokus på økologi. Konkurrencen fra større kæder var for hård og væksten for aggressiv, lyder vurderingen.

17-02-2020 3 minutter Udland,   Detailhandel