Annonce

Annonce

Økologiandelen i salget af frugt og grønt nærmer sig 50 pct. hos Nemlig.com. PR-foto: Nemlig.com

Tæt på halvdelen af alt frugt og grønt er økologisk hos Nemlig.com

2020 har i den grad givet medvind for online-salget af fødevarer hos Nemlig.com, som er i færd med at rekruttere yderligere 100 medarbejdere for at følge med.

Mere end hver fjerde krone, som Nemlig.com modtager fra kunderne er betaling for økologiske føde- og drikkevarer, og coronakrisen har kun øget danskernes lyst til at få deres fødevarer leveret på dørtrinnet.

Jack Enevoldsen, kategoridirektør hos Nemlig.com oplyser, at selskabet efter første halvår af 2020 har en økologiandel på 27 pct., og han forventer en fortsat stigning i forbrugernes køb af økologiske varer.

”På frugt og grønt har salget af økologi i år været helt fantastisk, og her er øko-andelen knap 50 pct. i år. Her kan blandt andet nævnes økologiske svampe fra Tvedemose samt convience salater fra Yding Grønt, der har set en salgsvækst på omkring 200 pct. i første halvår af 2020, sammenlignet med samme periode sidste år,” siger Jack Enevoldsen.

Han forventer, at væksten fortsætter.

"Mange kunder vælger økologi, fordi vi har gjort det nemt at finde et stort udvalg af økologiske varer i vores sortiment, ligesom at vi også hele tiden udvider vores sortiment med flere økologiske produkter," siger han til Økologisk Nu.

Han oplyser, at Nemlig.com oplever en stor stigning indenfor convience produkter, desserter, fersk kød, vin og specialøl.

"Vi forventer, at endnu flere kategorier kan udvides med økologiske varianter, der kan være med til at styrke salget af økologi. Forventningerne er, at vi snart kommer op at ramme tæt på 30 pct. i økologiandel, hvilket ville være helt unikt indenfor dansk dagligvarehandel,” siger Jack Enevoldsen.

Nemlig.com har i løbet af de seneste to måneder udvidet pakkekapaciteten betragteligt for at imødekomme den øgede efterspørgsel efter sommerferien. Nu pakkes og leveres ordrerne døgnet rundt alle ugens syv dage. Så på trods af øget efterspørgsel forventer nemlig.com stadig at kunne tilbyde kunder levering til næste dag i hele landet, samt samme dag til kunder på Sjælland.

"Vi oplevede i foråret en enorm stor efterspørgsel pga. COVID-19 udbruddet, idet mange var bekymret for at gå i de fysiske butikker. Disse kunder er fortsat med at handle deres dagligvarer online og mange nye kommer til hver eneste dag,” siger Stefan Plenge, administrerende direktør i Nemlig.com.

Han har derfor igangsat rekrutteringen af mere end 100 nye medarbejdere, og Nemlig.com har aktiveret et køsystem til site og app, så de er klar til at kunne håndtere spidsbelastninger.

Flere artikler fra samme sektion

Den store madkamp

BLOG: Drop kampagnerne - de flytter simpelthen for lidt og for langsomt. Hvis vi skal via hjernen til maven, skal der andre veje til.

25-02-2021 5 minutter Blog,   Bæredygtighed,   Klima,   Mere grønt

Økolog efterlyser nuancer i debatten om køers klimaaftryk

Preben Lauridsen, næstformand i Økologisk Landsforening, er bekymret over sagligheden eller mangel på samme i den offentlige debat om køernes klimaaftryk.

25-02-2021 8 minutter Mere grønt,   Klima

Øko-kampagne løfter salget markant hos Lidl

Lidl har succes med at bruge rabat på økologi som lokkemad til at få flere til at tilmelde sig discountkædens loyalitetsprogram, Lidl Plus

25-02-2021 2 minutter Detailhandel