Annonce

Annonce

Annonce

Mødelokale med tilhørere.

'Det gode møde med indkøberen' er titlen på den første i en række af inspirations- og uddannelsesdage, som Økologisk Landsforening planlægger i 2019 for at ruste de økologiske producenter til yderligere vækst. Foto: Søren Gammelmark

Styrk dit salg af økologiske fødevarer

Økologisk Landsforening inviterer til række inspirations- og uddannelsesdage, som skal klæde producenterne bedst muligt på til at omsætte økologiens nuværende momentum til øget salg.

Afsætningen af økologiske fødevarer er fortsat i vækst og efterspørgslen stigende, men det kan være udfordrende for små og mellemstore økologiske virksomheder at følge med den rivende udvikling og udnytte alle potentialer.

Derfor planlægger Økologisk Landsforening en række inspirations- og uddannelsesdage, hvor du sammen med andre økologiske virksomheder får den nyeste viden om markedet, potentialer og afsætningsmuligheder.

Programmet for dagene er særligt målrettet små og mellemstore økologiske virksomheder, og det byder på inspirerende oplæg, faglige workshops, videndeling med dit netværk og praktisk anvendelig viden, du kan bruge i det daglige arbejde, forklarer Økologisk Landsforening.

Foreløbigt program for 2019

Kom i dybden med emnet

Ifølge Birgitte Jørgensen, chefkonsulent i ØL, er emnerne særligt udvalgt med udgangspunkt i de udfordringer, virksomheden typisk møder, og de potentialer, der kan være for at styrke salget.

“Fælles for dagene er, at du sammen med dit netværk kommer i dybden med emnet og får brugbare værktøjer til dit daglige arbejde,” siger Birgitte Jørgensen, som endnu ikke er færdig med at sammensætte hele programmet.

Hun oplyser, at målet er at give deltagerne et kompetenceløft, som ruster dem bedst muligt til at møde de udfordringer, de typisk møder, når de forsøger at sælge deres produkter til detailhandlen.

“Det handler om at lære spillereglerne på markedet og blive bedre til at spille sammen med detailhandlen.

Det gode møde med indkøberen

Den første inspirationsdag bliver afviklet 19. juni. Her stiller ØL skarpt på forhandlingsstrategi, elevatortale og præsentation på det gode møde med indkøberen, og Birgitte Jørgensen mener, at mange producenter kan styrke deres muligheder i markedet ved at bliver klogere på, hvordan man bedst forbereder sig på at møde en potentiel kunde.

Det handler ikke kun om præsentation af sig selv og de produkter og koncepter, som skal vække indkøberens interesse. Det handler også om forhandlingsstrategi og generel viden om, hvordan markedet fungerer.

“Vi får besøg af en indkøber fra både detailhandlen og foodservice for at høre, hvad de forventer af en kommende leverandør,” siger Birgitte Jørgensen.

Tilmeldingsfrist til inspirationsdagen er 12. juni.

Flere artikler fra samme sektion

Restaurationsbranchen i opråb til politikere: Grøn omstilling kræver økologi og klimakrav

Der er behov for efteruddannelse, mere økologi og klimakrav for at gøre professionelle køkkener bæredygtige, lyder det fra flere organisationer. Ikke alle politikere bakker op om ønsket.

27-05-2020 5 minutter Foodservice,   Klima,   Politik,   Bæredygtighed

Skandinaviens største økologimesse er udskudt til 2021

Arrangørerne bag Nordic Organic Food Fair har valgt at aflyse årets messe i Malmø på grund af den igangværende corona-pandemi.

27-05-2020 3 minutter Messer,   Eksport

Stor lokal opbakning til Amagers første mobile hønsehus

Crowdfunding sikrede Amager-økologer 90.000 kr. til mobil hønsehus samt et usædvanligt godt tilbud fra en stor foodservicegrossist.

27-05-2020 4 minutter Æg og fjerkræ