Annonce

Annonce

Et overbliksbillede viser en parkeringsplan på taget af en Carrefour-bygning

Carrefour har igangsat en satsning, der skal øge det økologiske udbud og forbrug i Brasilien. Foto: Petit_Louis/flickr/CC2.0

Global supermarkedskæde satser massivt på økologi

Den franske kæde Carrefour vil næsten fordoble økologiudvalget i sine brasilianske butikker.

Efterspørgslen på økologiske varer er så stor, at den franske supermarkedskæde Carrefour vil øge sit udvalg af økologi med 85 pct. i de brasilianske butikker i indeværende år.

Det skriver internationalsupermarketnews.com på baggrund af en artikel i det franske medie lefigaro.fr.

Carrefour Brazils leder for bæredygtig udvikling, Lucio Vicente Silva, oplyser, at kæden forventer, at den økologiske omsætning i 2022 runder 500 mio. real, svarende til ca. 884 mio. kr.

"Vores mål er at skubbe på fødevareomstillingen ved at sikre, at forbrugerne kan spise bedre til en fair pris," sagde Stéphane Engelhard, vicepræsident for Carrefour Brazil, ved en nylig event i Sao Paulo.

Carrefour Brazil vil både introducere sit eget økologiske brand og styrke sit partnerskab med lokale producenter.

Sidste år annoncerede kædens præsident, Noël Prioux, at man vil fordoble salget af økologi i Brasilien i 2020. En del af strategien går ud på at sænke prisforskellen på konventionelle og økologiske varer fra 25 pct. til ca. 15 pct.

Økologiandelen af det totale fødevaresalg i Brasilien lå ifølge tal fra sidste år på ca. 0,6 pct.

Carrefour er en verdensomspændende kæde, der har ca. 12.300 butikker. Brasilien er kædens største marked uden for Frankrig.

Flere artikler fra samme sektion

Sæsonen er skudt i gang: Nu breder dansk øko-grønt sig på butikshylderne

Nu ligger der for første gang i år økologiske danske radisser, spinat og pak choi i butikkerne. Hos de danske økologiske grøntsagsproducenter er sæsonen netop skudt i gang.

02-05-2024 4 minutter Forbrug,   Grøntsager

Økologisk Landsforening uddeler atter gratis blomsterfrø landet over

Den 5. maj kan man hente en gratis pose blomsterfrø i Føtex og Bilka landet over. Økologisk Landsforening uddeler i alt 38.000 poser for at give bierne mere mad og sætte fokus på de truede arter.

30-04-2024 5 minutter Biodiversitet

Nyt ejerskab skal stoppe slingrekurs, så Coop kan fokusere mere på kerneværdierne

Efter præsentationen af endnu et katastroferegnskab og med energiselskabet OK som ny medejer, har Coop lagt sig fast på en ny kædestruktur, som skal være med til at gøre Danmarks største salgskanal for økologiske fødevarer til en god forretning.

30-04-2024 6 minutter Detailhandel