Annonce

Annonce

Henrik Have Christensen t.v., Emil Andersen og Emil William Götze stiftede Planteslagterne i 2018, og med et nyt navn går de nu efter succes på især det tyske og engelske økologimarked.

Nyt navn skal give Planteslagterne succes i udlandet

Planteslagterne begyndte i 2023 at levere varer til kunder i både England, Tyskland og Tjekkiet, og med navneskiftet til PerfectSeason håber selskabet på at vinde nye markedsandele i udlandet.

Den danske virksomhed Planteslagterne har skiftet navn til det mere internationalt klingende ’PerfectSeason’. Navneskiftet hænger sammen med selskabets ambition om at øge afsætningen af plantebaserede produkter i udlandet, hvor det nye navn er lidt mere relaterbart og ligger lidt mere mundret hos forbrugerne.

Det oplyser PerfectSeason i en pressemeddelelse, hvor medstifter af den økologiske virksomhed, Henrik Have Christensen, lufter eksportambitionerne.

"Det er i udlandet, at de største muligheder for vækst ligger. Vi ændrer derfor nu navnet, så vi kan stå endnu stærkere hos de udenlandske forbrugere,” siger Henrik Have Christensen.

Virksomheden kunne i 2023 præsentere en samlet vækstrate i ind- og udland på 80 pct., og ifølge Henrik Have Christensen håber PerfectSeason på en lignende vækst i indeværende år, hvor selskabet især ser gode vækstmuligheder i Tyskland og England. 

”Vi kan se, at vi har fat i noget af det rigtige i forhold til måden, vi går til de grønne alternativer på. Det har vist sig at være en god strategi i Danmark, hvor vi har kunne vækste trods en nedgang i markedet – og det er den strategi, som vi også vil udbrede i udlandet," siger Henrik Have Christensen.

Flere artikler fra samme sektion

Økologisk Landsforening uddeler atter gratis blomsterfrø landet over

Den 5. maj kan man hente en gratis pose blomsterfrø i Føtex og Bilka landet over. Økologisk Landsforening uddeler i alt 38.000 poser for at give bierne mere mad og sætte fokus på de truede arter.

30-04-2024 5 minutter Biodiversitet

Nyt ejerskab skal stoppe slingrekurs, så Coop kan fokusere mere på kerneværdierne

Efter præsentationen af endnu et katastroferegnskab og med energiselskabet OK som ny medejer, har Coop lagt sig fast på en ny kædestruktur, som skal være med til at gøre Danmarks største salgskanal for økologiske fødevarer til en god forretning.

30-04-2024 6 minutter Detailhandel

Salget af økologi har stabiliseret sig

Efter et år med fald i salget af økologiske fødevarer viser en ny opgørelse fra Danmarks Statistik, at salget i 2023 har stabiliseret sig. Økologien har, som andre fødevarer, været udfordret af inflation og stigende omkostninger. Men nu ser det ud til at vende.

26-04-2024 3 minutter Detailhandel