Annonce

Annonce

Bærplukkerne var rejst hjem. Derfor henvendte en sjællandsk jordbærproducent sig til Too Good To Go, da hedebølgen havde genstartet bærproduktionen, og så kom der gang i pluk-selv-salget af jordbær på Esromgaard. Foto: Colourbox

Landmænd bruger Too Good To Go som alternativ salgskanal

Flere landmænd har opdaget, at madspildsappen Too Good To Go kan benyttes til at afsætte varer, som ellers risikerer at gå til spilde.

Madspildsappen Too Good To Go er den seneste tid blevet kontaktet af flere landmænd, som ønsker at begrænse madspild via den noget alternative salgskanal.

Det oplyser landedirektør hos Too Good To Go, Heidi Boye, til TV2 Lorry efter, at virksomheden har indgået et samarbejde med den sjællandske jordbærproducenten Esromgaard.

Jordbærsæsonen var egentlig ovre, men de seneste ugers hedebølge har igen sat skub i bærproduktionen, og da bærplukkerne var rejst, riskerede de mange bær at gå til spilde. Men i stedet fik jordbæravleren succes med at sælge pluk-selv jordbær via appen, hvis landedirektør forklarer til TV2 Lorry, at Esromgaard langt fra er det eneste landbrug, som har henvendt sig for at afsætte varer, som ellers risikerer at gå til spilde.

"Da Esromgaard ringede og spurgte, om vi kunne hjælpe, sørgede vi for, at tilbuddet om lækre og billige jordbær kunne ud til en masse folk, der bruger vores app. For det handler om, at maden ikke skal smides ud," siger Heidi Boye til den københavnske tv-station.

Flere artikler fra samme sektion

Det frie liv har også en bagside

Det frie udeliv skåner økologiske malkekøer for trykninger, men øger risikoen for leverikter, viser en ny analyse af slagtefund.

07-05-2021 3 minutter Dyrevelfærd,   Kvæg,   Mejeri

Sådan skaber du nye, bæredygtige kostvaner

To eksperter giver deres bud på, hvordan du kan ændre gamle vaner til nye, som farver dine valg og måltider mere grønne. Det handler om at erstatte den gamle vane med noget, der giver dig samme belønning.

07-05-2021 9 minutter Forbrug,   Mere grønt,   Plantebaserede fødevarer

Fødevaregigant vil ind på Europas marked for plantedrikke

Nestlé vil disrupte markedet for plantedrikke og lancerer nu en ærtebaseret drik, der tilmed er certificeret CO2-neutral.

07-05-2021 5 minutter Plantebaserede fødevarer,   Fri for-produkter,   Detailhandel,   Forbrug